64_KRAKOWSKI_FESTIWAL_FILMOWY_DZIEŃ_2

Drogie Widzki, Drodzy Widzowie! Dzisiaj, 26 maja, w końcu rozpoczęliśmy krakowskie święto kina – 64. Krakowski Festiwal Filmowy! Nie zwalniamy tempa, nie tracimy energii, cieszymy się, że przez następny tydzień kino stanie się naszym drugim domem! Dołączcie do Nas w tej niesamowitej przygodzie, pełnej filmów i wydarzeń towarzyszących.

Jeżeli nie macie jeszcze pomysłu, jak spędzić jutrzejszy poniedziałek, poniżej mała ściąga, co warto zobaczyć drugiego dnia festiwalu!

NAJWAŻNIEJSZE_WYDARZENIA_DNIA

Wręczenie nagrody Smok Smoków Godfreyowi Reggio. Dźwięki muzyki. Retrospektywa Godfreya Reggio (Kino pod Wawelem, godz. 21:00. Wstęp wolny)

Pierwsza część kultowej trylogii „Qatsi” to piękny wizualny esej zrealizowany w dokumentalnej formie filmowej. „Koyaanisqatsi” w języku zamieszkującego Arizonę ludu Hopi oznacza „życie pozbawione równowagi” lub „życie w stanie chaosu”. Głównym i jedynym bohaterem jest tutaj Planeta Ziemia, miejsce starcia dwóch całkowicie odmiennych rzeczywistości: dziewiczej natury i cywilizacji człowieka. 

NIE_PRZEGAP

Panorama Polskiego Dokumentu: “Kuba”, reż. Marcin Strauchold (Kino Pod Baranami, godz. 17:00 + Q&A)
Janusz Morgenstern, reżyser filmów i seriali, które na stałe zapisały się na kartach polskiej kinematografii, m.in.: „Do widzenia, do jutra”, “Trzeba zabić tę miłość”, „Stawka większa niż życie”. Portret Morgensterna utkany jest z audycji, zdjęć, wywiadów z najbliższymi, a także jego własnych filmów

Panorama Polskiego Dokumentu: “Kwiaty Ukrainy”, reż. Adelina Borets (Kino Kijów, godz. 15:30)
Na kwiecistej działce w samym centrum blokowiska w Kijowie mieszka 67-letnia Natalia, przez lata walcząca z inwestorami, którzy chcieliby w miejscu jej domu postawić kolejną nieruchomość. I kiedy wydaje się, że walka z deweloperami to najgorsze, co ją spotyka, rozpoczyna się atak Rosji na Ukrainę.

“Bracia Anderson”, reż. Johanna Bernhardson (Kino Kijów, godz. 17:00 + Q&A)
Uznany szwedzki reżyser Roy Andersson, twórca m.in. „Do ciebie, człowieku”, miał trzech braci. Stojąca za kamerą córka jednego z nich w intymny i zarazem bezkompromisowy sposób prześwietla historię rodziny, naznaczoną przez uzależnienia i konflikty. Kręcąc film chciałaby zjednoczyć skłóconych przez lata krewnych, ale kieruje też obiektyw na siebie. Zadaje pytanie, na ile nasze losy są zdeterminowane przez pochodzenie społeczne i warunki życia. I czy kolejne pokolenia muszą powielać tragiczne wzorce.

“Don Lewis i The Live Electronic Orchestra”, reż. Ned Augustenborg (Kino Pod Baranami, godz. 18:00 +Q&A)
 
Ameryka nie była gotowa na taką rewolucję. W latach 70. Don Lewis, inżynier elektronik i muzyk, skonstruował syntezator, który na niespotykaną dotąd skalę generował i miksował dźwięki. Jednakże związki zawodowe oprotestowały wynalazek, obawiając się, że odbierze pracę muzykom. W ten sposób historia sukcesu zamieniła się w dramat człowieka walczącego o uznanie i zmagającego się z uprzedzeniami rasowymi. Dokument oddaje sprawiedliwość wynalazcy, pokazując, jak ogromny był jego wpływ na rozwój muzyki, nie tylko elektronicznej. Pośrednio mówi także o lękach związanych z rozwojem technologii.

“Baldiga – Wyzwolone serce”, reż. Markus Stein (Kino Kijów, godz. 19:45 + Q&A)
„Moje libido zabije mnie pewnego dnia” – mówił Jürgen Baldiga, młody fotografik, poeta i aktywista. W Berlinie Zachodnim lat 80. był współtwórcą i kronikarzem tamtejszej subkultury LGBT+. Z pozostawionych przez niego bogatych archiwaliów, w tym również dzienników, powstała rozedrgana opowieść o nim samym i o środowisku żyjącym w cieniu epidemii AIDS. Bezkompromisowe, prowokacyjnie „brudne” fotografie Baldigi dokumentowały klimat swego czasu, w którym hedonizm był również rozpaczliwą reakcją na wszechobecny strach i moralne napiętnowanie.

“Ojcze nasz”, reż. Andrei Dăscălescu (Kino Pod Baranami, godz.19:30 + Q&A)
Pojawienie się na świecie dziecka prowokuje przyszłych rodziców do konfrontacji z własnymi bliskimi. Dla obojga nie jest to łatwe, bo pochodzą z rozbitych rodzin. Paula odbywa kilka zachowawczych rozmów online, ale jej partner, reżyser filmu, który kilka lat temu stracił matkę, ojca postanawia poinformować osobiście. Andrei udaje się w wyjątkową podróż aż do klasztoru znajdującego się u podnóża góry Athos. To tam przed laty swoje miejsce na ziemi odnalazł jego tata, dziś oddany wierze mnich. Reżyser ma ogromne oczekiwania, chciałby nadrobić stracony czas, zrozumieć decyzję ojca, a przede wszystkim dowiedzieć się, jak samemu zostać lepszym rodzicem.

Konkurs Polski: “Putin’s Playground”, reż. Konrad Szołajski (Kino ASP, godz. 19:00 +Q&A)

Od lat Rosja próbuje odbudować swoje imperium. Inwazja na Ukrainę sprawiła, że straciliśmy poczucie bezpieczeństwa. Para dokumentalistów z Polski rusza w podróż, żeby szukać odpowiedzi na pytanie o zagrożenia, jakie mogą spotkać Europę Środkowo-Wschodnią.

WARTO_ZOBACZYĆ

09:00, Kino Mikro, “Dziewczyńskie historie”, reż Aga Borzym
12:00, Kino Kijów, “Monogamia”, reż. Ohad Milstein
12:00, Kino Pod Baranami, “Lili”, reż. Sylwia Rosak
14:00, Kino ASP, “Jesteś tu?, reż. Xawery Deskur | “Koka”, reż. Alinksandr Tsymbaliuk
16:00, Kino Agrafka, “Między ciszą a grzechem”, reż. Diana Nicolae
17:00, Kino Paradox, “Termodielektryk”, reż. Ana Costa Rabeiro (+Q&A)
20:00, Kino Paradox, “Isaac Asimov, wiadomość w przyszłość”, reż. Mathias Théry
20:30, Kino Agrafka, “1953. Walka o nadzieję”, reż. Marek Jagielski (+Q&A)
20:30, Kino Kijów, “W sezonie zimowym”, reż. Mary Posatko (+Q&A)
20:30, Kino Pod Baranami, “Być jak Olga”, reż. Ragnhild Nøst Bergem (+Q&A)\
20:30, Kino Mikro, “Życie jest piękne”, reż. Mohamed Jabaly
ZOBACZ_CAŁY_PROGRAM
ZOBACZ_FESTIWALOWE_ZWIASTUNY

Na stronie festiwalu znajdziecie listę wszystkich spotkań i Q&A.

Na naszej stronie jest również mapa najważniejszych miejsc festiwalowych oraz lista partnerskich kawiarni i restauracji. Przypominamy o możliwości uzyskania zniżki z Akredytacją, należy ją okazać przed złożeniem zamówienia.
Do dzielenia się wrażeniami zapraszamy na naszą facebookową grupę.

Przypominamy o możliwości głosowania na najlepsze filmy. W plebiscycie biorą udział wszystkie filmy zakwalifikowane do konkursów 64. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Zachęcamy do pobierania biletów zerowych przed seansami. Bezpłatne bilety pobierać można na stronie po zalogowaniu się do My KFF. Wystarczy wejść do zakładki „Program” i korzystając z filtrów wyszukać interesujący nas film. Bezpłatne bilety można również odbierać w kasach kin po okazaniu akredytacji najpóźniej 15  minut przed rozpoczęciem seansu.

Program seansów i wydarzeń towarzyszących | Program wydarzeń KFF Industry.

Kategoria: News.
Tag: / .

Aktualności

49 z 1102