Po raz pierwszy liczba zgłoszeń na Festiwal przekroczyła 3000.
Rekordową liczbą 3082 zgłoszeń zakończył się nabór filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i animowanych na najbliższą, 53. edycję Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Od października przyjmowaliśmy zgłoszenia filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i animowanych, które powstały w przeciągu ostatniego roku. Produkcje, które pozytywnie przejdą proces selekcji zaprezentujemy widzom w czterech konkursach: trzech międzynarodowych i jednym krajowym. Wszystkie filmy pokazywane w konkursach międzynarodowych będą prezentowane w Polsce premierowo.
– Duże zainteresowanie naszym festiwalem na arenie międzynarodowej przekłada się bezpośrednio na ilość zgłoszeń. – mówi Patrycja Czarny, która w Biurze Programowym koordynuje proces selekcji filmów – W ubiegłym roku otrzymaliśmy 2475 propozycji, a w tym roku padł absolutny rekord: napłynęły 3082 zgłoszenia. Ten przyrost to oznaka dobrej passy Krakowskiego Festiwalu Filmowego, ale i zapewne efekt wprowadzenia do programu nowej sekcji – konkursu muzycznych dokumentów.
Spośród ponad 3000 propozycji filmowych z całego świata, 266 pochodzi z Polski, z czego 27 to koprodukcje. Najwięcej zgłoszono filmów fabularnych – 1559, w tym 88 polskich; drugie pod względem liczebności są długometrażowe dokumenty (o czasie trwania powyżej 30 minut) – tu napłynęło 726 propozycji, w tym 77 polskich. Na trzecim miejscu znalazły się krótkometrażowe dokumenty (krótsze niż 30 minut) – zgłoszono 441 filmów, w tym 74 polskie, filmy animowane są na czwartej pozycji – zgłoszono ich 356, w tym 27 polskich.
Ciekawie wygląda statystyka jeśli chodzi o pochodzenie filmów. Tu palmę pierwszeństwa dzierży Francja z liczbą 371 zgłoszonych filmów, tylko o dwa filmy mniej zgłosili Niemcy – 369, następnie plasują się: Hiszpania (231 filmów), Wielka Brytania (186) i Stany Zjednoczone (148). Wygląda na to, że nie próżnowali w ciągu ostatniego roku twórcy filmów krótkich i dokumentalnych w Korei Południowej, Iranie, Meksyku, Brazylii, Indii, Libanie czy Gruzji, jednak o miano najbardziej egotycznego producenta mogłyby się pewnie spierać Malezja, Nepal, Kambodża, Botswana czy Wyspy Owcze.
Filmy napływają do nas niemal przez pół roku, z największym natężeniem pod koniec ostatecznego terminu zgłoszeń. Od zakończenia naboru do ogłoszenia listy filmów zakwalifikowanych do konkursów mija zazwyczaj około półtora miesiąca. To oznacza wytężoną pracę 15-osobowej Komisji Selekcyjnej i koordynującej ich pracę Patrycji Czarny. Komisja Selekcyjna pracuje pod kierunkiem dyrektora Festiwalu, Krzysztofa Gierata, a wyniki jej pracy będą znane na początku kwietnia.
Spośród ponad 3000 propozycji filmowych z całego świata, 266 pochodzi z Polski, z czego 27 to koprodukcje. Najwięcej zgłoszono filmów fabularnych – 1559, w tym 88 polskich; drugie pod względem liczebności są długometrażowe dokumenty (o czasie trwania powyżej 30 minut) – tu napłynęło 726 propozycji, w tym 77 polskich. Na trzecim miejscu znalazły się krótkometrażowe dokumenty (krótsze niż 30 minut) – zgłoszono 441 filmów, w tym 74 polskie, filmy animowane są na czwartej pozycji – zgłoszono ich 356, w tym 27 polskich.
Ciekawie wygląda statystyka jeśli chodzi o pochodzenie filmów. Tu palmę pierwszeństwa dzierży Francja z liczbą 371 zgłoszonych filmów, tylko o dwa filmy mniej zgłosili Niemcy – 369, następnie plasują się: Hiszpania (231 filmów), Wielka Brytania (186) i Stany Zjednoczone (148). Wygląda na to, że nie próżnowali w ciągu ostatniego roku twórcy filmów krótkich i dokumentalnych w Korei Południowej, Iranie, Meksyku, Brazylii, Indii, Libanie czy Gruzji, jednak o miano najbardziej egotycznego producenta mogłyby się pewnie spierać Malezja, Nepal, Kambodża, Botswana czy Wyspy Owcze.
Filmy napływają do nas niemal przez pół roku, z największym natężeniem pod koniec ostatecznego terminu zgłoszeń. Od zakończenia naboru do ogłoszenia listy filmów zakwalifikowanych do konkursów mija zazwyczaj około półtora miesiąca. To oznacza wytężoną pracę 15-osobowej Komisji Selekcyjnej i koordynującej ich pracę Patrycji Czarny. Komisja Selekcyjna pracuje pod kierunkiem dyrektora Festiwalu, Krzysztofa Gierata, a wyniki jej pracy będą znane na początku kwietnia.
Kategoria: News.