64. edycja Krakowskiego Festiwalu Filmowego to wiele lat artystycznej tradycji. Od dziesięcioleci plakaty te przygotowywali uznani twórcy polskiego plakatu filmowego. Barbara Orlicz-Szczypuła, prezeska Krakowskiej Fundacji Filmowej, organizatora festiwalu, mówi: 

Zapraszanie nowych osób, wciąganie ich do zespołu KFF jest dla nas fascynującą przygodą. Czasem związaną z ryzykiem, bo nie ingerujemy w zaproponowane koncepcje artystyczne, ale też wielką szansą, bo plakaty KFF zazwyczaj są rozpoznawalne i szeroko komentowane. Bardzo byśmy chcieli, by tak było i tym razem

W tej koncepcji jest powrót do korzeni, plakatów konceptualnych, graficznych, o czym po cichu marzyłem, ale także – po pandemii, rozkwicie platform streamingowych – także powrót do kin, do wspólnoty przeżycia filmowego – dodaje Krzysztof Gierat, dyrektor festiwalu. 

Wejść w takie buty to niełatwe zadanie, tym bardziej, że przede mną pracowali wybitni twórcy – wystarczy wspomnieć Kubę de Barbaro i Kubę Sowińskiego – którzy stworzyli plakaty zapadające w pamięć, wyznaczające kierunek projektowania. Zmierzenie się z takim dziedzictwem to wyzwanie, z drugiej strony też wielka frajda. – dodaje Przemek Dębowski.

Przemek Dębowski – grafik, projektant, współwłaściciel wydawnictwa Karakter, autor koncepcji graficznej Krakowskiego Festiwalu Filmowego _insider.

W trakcie 64. Krakowskiego Festiwalu Filmowego można było nabyć limitowaną, kolekcjonerską edycję plakatów _insider autorstwa Przemka Dębowskiego.