Panel prawny i konsultacje

1.06 , 13.00 – 14.30 – PAŁAC POTOCKICH – PP 1

MODELE WYNAGRADZANIA TWÓRCÓW FILMOWYCH – SCENARIUSZ, REŻYSERIA, MUZYKA FILMOWA
wstęp z akredytacjami: Industry, Industry Pro, Industry Light, Media, Student

Za co i jakie wynagrodzenie należy się twórcom filmowym? Czy są różnice między modelem wynagrodzenia filmowców i innych twórców? Czy są różnice między modelem wynagrodzenia autora podstawy literackiej, scenarzysty, reżysera i kompozytora muzyki? Czy producent powinien w umowie gwarantować prawo do tantiem? Jakie prawa nabywa producent i czy to wpływa na wynagrodzenie? Czy bycie koproducentem jest lepsze niż tylko współtwórcą? Czy współtwórca może być zostawić sobie jakieś prawa?

Na te i inne pytania dotyczące wynagradzania twórców filmowych odpowiedzą mecenas Marcin Lassota oraz mecenas Wojciech Krawiec – wspólnicy kancelarii LASSOTA KRAWIEC sp.j.

Marcin Lassota – adwokat, szkoleniowiec, arbiter i zawodowy mediator, wspólnik kancelarii Lassota Krawiec sp. j., specjalizuje się w prawie autorskim i prawie filmowym, arbiter i mediator w Sądzie Arbitrażowym Rynku Audiowizualnego (SARA) przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych (KIPA). Związany z rynkiem audiowizualnym i branżą kreatywną, odpowiedzialny m.in. za obsługę prawną takich filmów jak „Książę i dybuk” w reż. Elwiry Niemiry i Piotra Rosołowskiego, „Fanatyk” w reż. Michała Tylki, „Maryjki” w reż. Darii Woszek, „Prawdziwe życie aniołów” w reż. Artura Więcka czy „Orzeł. Ostatni patrol” w reż. Jacka Bławuta.

Wojciech Krawiec – adwokat, szkoleniowiec, specjalista z zakresu ochrony danych osobowych, wspólnik kancelarii Lassota Krawiec sp. j., specjalizuje się w prawie autorskim, prawie gospodarczym, prawie nowych technologii i ochronie danych osobowych. Związany z branżą nowych technologii i branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia z obszaru prawa gospodarczego i IT na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a także szkolenia z prawa autorskiego i ochrony danych osobowych, prowadził panele prawne na festiwalach filmowych. Doradza i obsługuje zarówno podmioty sektora prywatnego, jak i podmioty sektora publicznego, w tym instytucje kultury.