KFF INDUSTRY PODCZAS 57.KFF – PODSUMOWANIE

KFF MARKET, warsztaty, prezentacje, pitchingi, panele dyskusyjne, spotkania networkingowe, pokazy specjalne. Te i wiele innych ciekawych wydarzeń wypełniło sekcję branżową tegorocznego Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

 

KFF INDUSTRY  to część Krakowskiego Festiwalu Filmowego przeznaczona dla profesjonalistów z branży filmowej, w ramach której co roku odbywają się takie wydarzenia, jak: KFF Market, pitchingi Animated In Poland, DOCS TO START, DOCS TO GO!, DOC LAB POLAND CO-PRODUCTION MARKET, KFF INDUSTRY Meetings, pokazy DOCS TO BUY i wiele innych. Ponadto, tegoroczna odsłona KFF INDUSTRY zaoferowała gościom festiwalu profesjonalne warsztaty i panele dyskusyjne. Sukcesem okazała się również Konferencja Focus on Germany. DOC. BRIDGE, zorganizowana we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym. Wszystkie wydarzenia KFF INDUSTRY odbyły się pomiędzy 29 maja a 3 czerwca. Zdecydowana większość z nich miała miejsce w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, będącym jednocześnie Centrum Festiwalowym. KFF INDUSTRY zagościło także w Kijów.Centrum (DOCS TO BUY) i Krakowskim Parku Technologicznym (Konferencja Focus on Germany, DOC LAB Co-production Market).

 

KFF MARKET
Do tegorocznej, dwunastej edycji KFF Market zostało zgłoszonych ok. 1500 filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i animowanych, spośród których organizatorzy wybrali ok. 250 tytułów.

Wybór najciekawszych dokumentów z Niemiec, Szwajcarii, Grecji, Europy Wschodniej i Centralnej, przygotowany był przez partnerów:  DOK Leipzig, East Silver, Thessaloniki International Documentary Film Festival, Swiss Films oraz Visions du Reel Film Festival. Wszystkie zakwalifikowane filmy znalazły się w katalogu targowym, a podczas Festiwalu oglądać je można było w cyfrowej wideotece.  W tym roku z wideoteki skorzystało 150 akredytowanych gości, a wśród użytkowników KFM znaleźli się programerzy festiwali: m.in. tak ważnych, jak DOK Leipzig (Niemcy), IDFA (Holandia), Visions du Reel (Szwajcaria), Semaine de la Critique – Locarno FF (Szwajcaria), Tampere FF (Finlandia), Curtas Vila do Conde (Portugalia,  dystrybutorzy i agenci sprzedaży, a także eksperci filmowi i przedstawiciele stacji telewizyjnych. Filmy w wideotece zostały w sumie odtworzone 1850 razy. 78  filmów ma na koncie więcej niż 10 odtworzeń. Najczęściej oglądanym filmem – 72 razy – był dokument „BEKSIŃSCY. Album widoefoniczny” w reżyserii Marcina Borchardta.

Najczęściej  oglądane polskie filmy:

BEKSIŃSCY. Album wideofoniczny, reż. Marcin Borchardt (dokument)

Opera o Polsce, reż. Piotr Stasik (dokument)

Desert Coffee, reż. Mikael Lypinski (dokument)

Proch, reż. Jakub Radej (dokument)

Cipka, reż. Renata Gąsiorowska (animacja)

Najbrzydszy samochód świata, reż. Grzegorz Szczepaniak (dokument)

Miss Holocaust, reż. Michalina Musielak, Irena Siedlar (dokument)

Festiwal, reż. Tomasz Wolski, Anna Gawlita (dokument)

Kolekcja, reż. Marcin Polar (dokument)

Żalanasz, reż. Marcin Sauter (dokument)

Deer Boy, reż. Katarzyna Gondek (fabuła)

Najczęściej  oglądane zagraniczne filmy:

Z wiekiem, reż. Nancy Camaldo, Veronika Hafner / Niemcy (dokument)

95 i jeszcze 6, reż. Kimi Takesue / USA (dokument)

Miasteczko doskonałe, reż. Anaïs Voirol / Szwajcaria (animacja)

Retusz, reż. Kaveh Mazaheri / Iran (fabuła)

Jezioro, reż. Daria Blokhina / Rosja (dokument)

Pokój mojego ojca, reż. Nari Jang / Korea Południowa (animacja)           

Martwe konie, reż. Marc Riba, Anna Solanas / Hiszpania (animacja)

Mój kraj, reż. Fiona Godivier / Francja (fabuła)

Głowa na karku, reż. Will Anderson/ Wielka Brytania (animacja)

Źródło kłopotu, reż. Tessa Louise Pope / Holandia (fabuła)

 

ANIMATED IN POLAND

Tegoroczna edycja ANIMATED IN POLAND przyjęła nową formułę – 29 maja, dzień przed pitchingiem, wszyscy uczestnicy wzięli udział w szkoleniu przygotowującym do prezentacji projektów, które poprowadził Wim Vanacker – dyrektor Działu Scenariuszowego NISI MASA – European Network of Young Cinema oraz koordynator jednego z najważniejszych pitchingów filmów krótkometrażowych – European Short Pitch. W tegorocznej sesji pitchingowej, moderowanej przez Zofię Jaroszuk, udział wzięło osiem projektów filmów animowanych w fazie postprodukcji: Bug, reż. Jolanta Bańkowska, Komfort, reż. Weronika Banasińska, Eden, reż. Katarzyna Melnik, OstatnPrzystanek: Księżyc, reż. Birute Sodekaite, An eye for an eye, reż. Julia Płoch, Metro, reż. Natalia Krawczuk, Tango Tęsknot, reż. Marta Szymańska, Się zjada, reż. Edyta Adamczak. Zwycięski projekt – Ostatni Przystanek: Księżyc otrzymał nagrodę w postaci bonu na 10 dni postprodukcji dźwięku do filmu, ufundowaną przez Studio Sound Mind, założone przez Michała Fojcika. Po prezentacjach wszyscy uczestnicy wzięli udział w rozmowach indywidualnych z przedstawicielami zagranicznej branży filmowej.

W ramach ANIMATED IN POLAND odbyły się też trzy panele dyskusyjne, zorganizowane we współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Polskiej Animacji. Podczas pierwszego z nich: Where is the Moneypaneliści – Wim Vanacker i Rich Warren z Encounters International Short Film Festival w Bristolu opowiadali o najważniejszych  europejskich platformach pitchingowych, na których zaprezentować można krótko- i pełnometrażowe projekty animowane oraz o tym, gdzie pojechać z pierwszym odcinkiem serii telewizyjnej, która platforma pozwala zainteresować koproducentów projektami dla dzieci i młodzieży, a także gdzie szukać koproducentów z rynku skandynawskiego, frankofońskiego, czy hiszpańskojęzycznego. W panelu poświęconym nowym perspektywom dla branży filmów animowanych udział wzięli: Robert Baliński (PISF), Robert Jaszczurowski (SPPA, Grupa Smacznego) i Wojtek Leszczyński (SPPA, WJ Team, Likaon). Rozmowy skupiały się m.in. na długoterminowym planie rozwoju rynku filmów animowanych i programach wspierających produkcję filmów dla dzieci i młodzieży. Trzeci panel prezentował owoc współpracy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Narodowego Centrum Badań Jądrowych –  Program Sponsorski Polskiej Sztuki Filmowej. Na mocy tegoż Programu beneficjenci Programów Operacyjnych PISF są uprawnieni do znaczących zniżek na usługi zaawansowanej Renderowni Świerk. O warunkach przystępowania do Programu opowiadali  Michał Findeisen (NCBJ) i  Robert Baliński (PISF).

 

DOCS TO START, DOCS TO GO!, DOC LAB POLAND CO-PRODUCTION MARKET

Po raz trzeci w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbyły się warsztaty DOC LAB POLAND (sesja II), współorganizowane przez Fundację im. Władysława Ślesickiego. Uczestnicy warsztatów DOC LAB START pod okiem tutorów i ekspertów  – Paula Pauwelsa (European Documentary Network), Brigid O’Shea (DOK Leipzig) i Lise Lense-Møller (Magic Hour Films) rozwijali swoje projekty w fazie developmentu. Uczestnikom warsztatów DOC LAB GO pomagali natomiast Peter Jäger (Jäger Creative) i Rada Šešić (IDFA, Sarajevo FF).  Zwieńczeniem warsztatów były dwie sesje pitchingowe: DOCS TO START i DOCS TO GO!

Pitching DOCS TO START  to prezentacja projektów filmowych w fazie developmentu lub pierwszych zdjęć. Jej celem jest pozyskanie potencjalnych koproducentów i funduszy niezbędnych do dalszej realizacji filmu. Uczestnicy prezentowali swoje projekty producentom, przedstawicielom nadawców telewizyjnych, regionalnych funduszy filmowych i instytucji współfinansujących produkcję filmową, a także dystrybutorom i agentom sprzedaży oraz selekcjonerom z najważniejszych festiwali. Spotkanie poprowadził Tue Steen Müller (DocsBarcelona / filmkommentaren.dk).

W ramach DOCS TO START zaprezentowano 10 projektów:

SZTUKA PRZETRWANIA – reż. KONRAD SZOŁAJSKI, prod. ZK FILM – MAŁGORZATA PROCIAK

ABSOLWENT – reż. ADRIAN APANEL, prod. FURIA FILM – MAŁGORZATA MAŁYSA

LEKCJA MIŁOŚCI – reż. MAŁGORZATA GOLISZEWSKA, prod. WARSAW FILM CENTER – ANNA STYLIŃSKA

LIST DO MOJEJ MAMY – reż. JĘDRZEJ MICHALAK, prod. SILVER FRAME – DARIA MAŚLONA

WYLINKA – reż. OLAF MALINOWSKI, prod. FURIA FILM – MAŁGORZATA MAŁYSA

DZIŚ, JUTRO… WCZORAJ – reż. DIANA KADŁUBOWSKA, KRZYSZTOF KADŁUBOWSKI, prod. PLUS TV FILM STUDIO – KRZYSZTOF KADŁUBOWSKI

TRANSFER – reż. JOANNA ROŻEN, prod. PLESNAR & KRAUSS FILMS – MARIA KRAUSS

ŚCIANA CIENI – reż. ELIZA KUBARSKA, prod. BRAIDMADE FILMS – MONIKA BRAID

WAR WATCHERS – reż. VITA DRYGAS, prod. DRYGAS PRODUCTION – MACIEJ DRYGAS

WIELORYB Z LORINO – reż. MACIEJ CUSKE, prod. POKROMSKI STUDIO – MIKOŁAJ POKROMSKI

Po pitchingach reprezentanci projektów odbyli trzygodzinne spotkania w formule one-on-one z potencjalnymi partnerami koprodukcyjnymi i finansowymi oraz przedstawicielami  stacji telewizyjnych, m.in. Speak Easy Project (Węgry), German Films (Niemcy), Saxonian Entertainment (Niemcy), Gebrueder Beetz (Niemcy), Filmkreatörerna (Szwecja), Astermedia (Wielka Brytania), Sindicado (Kanada), Corso Film (Niemcy), Layla Film (Niemcy), Kaske Film (Niemcy), AG DOK (Niemcy), Synergia Film (Czechy), Elemag Pictures (Niemcy), Parabellum Film (Niemcy), Ladoc (Włochy), Dream Division (Chorwacja), TVP 1, TVP 2, TVP Kultura, HBO (Polska).

 

Pitching DOCS TO GO!, wspólna inicjatywa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Krakowskiej Fundacji Filmowej przy współpracy z Fundacją Filmową Władysława Ślesickiego, odbył się w Krakowie po raz szósty. Celem pitchingu jest prezentacja i promocja najciekawszych polskich filmów dokumentalnych w fazie postprodukcji, których premiera przewidywana jest w ciągu najbliższych miesięcy. Producenci i reżyserzy wybranych projektów mieli okazję zaprezentować fragmenty wersji montażowych filmów oraz opowiedzieć o produkcji obecnym na spotkaniu dystrybutorom, agentom sprzedaży, przedstawicielom stacji telewizyjnych i programatorom festiwali filmowych oraz innym ekspertom i osobom decyzyjnym. W roli moderatorki pitchingu wystąpiła Rada Šešić.

W ramach DOCS TO GO! Zaprezentowano 8 projektów:

JERZY I JERZY NA JEZIORACH – reż. PIOTR MAŁECKI, prod. SHORT DOCS MEDIA – PIOTR MAŁECKI

KRZYŻOKI – reż. ANNA GAWLITA, prod. KIJORA FILM – ANNA GAWLITA

PAN JAN I JEGO 40 DZIEWCZYN (TYTUŁ ROBOCZY) – reż. JACOB DAMMAS, prod. GRANIZA – JACOB DAMMAS

KSIĄŻĘ I DYBUK – reż. ELWIRA NIEWIERA, PIOTR ROSOŁOWSKI, prod. FILM ART PRODUCTION – MAŁGORZATA ZACHARKO

TONY – reż. KLAUDIUSZ CHROSTOWSKI, prod. MAD TREE – MACIEJ THIEM

DZIWO® – reż. PAWEŁ DYLLUS, prod. DYLLUS FILM – PAWEŁ DYLLUS

WIATR. THRILLER DOKUMENTALNY  – reż. MICHAŁ BIELAWSKI, prod. TELEMARK – MACIEJ KUBICKI, ANNA KĘPIŃSKA

UROSŁAM KIEDY SPAŁAŚ – reż. MARCIN SAUTER, prod. BKF NEWSREEL – MARCIN SAUTER

Po prezentacjach wszyscy przedstawiciele projektów spotkali się z ekspertami, selekcjonerami festiwali , dystrybutorami i agentami sprzedaży. Do konsultacji zaproszeni zostali reprezentanci: Open City FF (Wielka Brytania), Tribeca Film Institute (USA), IDFA (Holandia), Semaine de la Critique – Locarno FF (Szwajcaria), Visions du Réel (Szwajcaria), Mińsk IFF Listapad (Białoruś), DOK Leipzig (Niemcy), Message to Man IFF (Rosja), Festival dei Popoli (Włochy), Doc Lisboa (Portugalia), Cats&Docs (Francja), Java Films (Francja), Deckert Distribution (Niemcy), Sindicado (Kanada).

W tym roku nagrodzone zostały następujące projekty:

DOCS TO START:

NAGRODA HBO AWARD – projekt filmu LEKCJA MIŁOŚCI, reż. Małgorzata Goliszewska, prod. Warsaw Film Center (Anna Stylińska)

NAGRODA KRAKOWSKIEGO KLASTRA FILMOWEGO – projekt filmu WIELORYB Z LORINO, reż. Maciej Cuske, prod. Pokromski Studio (Mikołaj Pokromski)

WYRÓŻNIENIE DOK LEIPZIG – projekt filmu ABSOLWENT, reż. Adrian Apanel, prod. Furia Film (Małgorzata Małysa)

WYRÓŻNIENIE EUROPEAN DOCUMENTARY NETWORK (EDN) – projekt filmu TRANSFER, reż. Joanna Rożen, prod. Plesnar & Krauss Films (Maria Krauss)

DOCS TO GO!:

KRAKOWSKI PARK TECHNOLOGICZNY – projekt filmu WIATR. THRILLER DOKUMENTALNY, reż. Michał Bielawski, prod. Telemark (Maciej Kubicki, Anna Kępińska)

INSTITUTE OF DOCUMENTARY FILM – projekt filmu DZIWO®, reż. Paweł Dyllus, prod. Dyllus Film (Paweł Dyllus)

NAGRODA DOC LAB POLAND za największy postęp w pracy nad projektem – Diana Kadłubowska i Krzysztof Kadłubowski za projekt DZIŚ, JUTRO… WCZORAJ

Uzupełnieniem sesji pitchingowych był  DOC LAB POLAND CO-PRODUCTION MARKET – indywidualne spotkania z międzynarodowymi producentami, którzy otwarci są na  współpracę z Polską. Podczas trwających prawie cały dzień spotkań polscy producenci mieli okazję porozmawiać z partnerami z Chorwacji, Czech, Izraela, Włoch, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Rumunii, Węgier, Szwecji i Litwy. Odrębną sekcją tegorocznego marketu koprodukcyjnego były polsko-niemieckie spotkania, w których udział wzięli wyselekcjonowani na tę okazję producenci i eksperci z Polski i Niemiec.

 

DOCS TO BUY

Już po raz drugi w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego zorganizowano zamknięte, przeznaczone dla zagranicznych dystrybutorów, pokazy branżowe najnowszych polskich dokumentów, które światową  premierę miały na KFF, bądź były jeszcze przed premierą.

Tegoroczne pokazy DOCS TO BUY objęły 7 filmów:

WOLTA – reż. Monika Kotecka, Karolina Poryzała, prod. Studio Munka – SFP

POLONEZ – reż. Agnieszka Elbanowska, prod. Studio Munka – SFP

JAROCIN, PO CO WOLNOŚĆ – reż. Marek Gajczak, Leszek Gnoiński, prod. Stowarzyszenie Film Kraków

ŁOWCY MIODU – reż. Krystian Matysek, prod. Arkana Studio

FESTIWAL – reż. Anna Gawlita, Tomasz Wolski, prod. Kijora Film

ZIEMIA BEZDOMNYCH – reż. Marcin Janos Krawczyk, prod. Janos Film Production

MÓJ WRÓG, MOJA MIŁOŚĆ – reż. Krzysztof Lang, prod. TFT Sp. z o. o.

 

WARSZTATY MY STREET FILMS

Pomiędzy 24 maja a 2 czerwca w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbyły się warsztaty filmowe “My Street Films” – profesjonalne 10-dniowe warsztaty, przygotowujące do realizacji projektów dokumentalnych. Ich uczestnicy przeszli kompleksowe szkolenie, zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, pod kierunkiem wybitnych dokumentalistów i operatorów filmowych, Marcina Koszałki i Bogdana Dziworskiego. Prace postprodukcyjne oraz część wykładowa odbyły się w Laboratorium Multilab, będącym częścią Krakowskiego Parku Technologicznego. Każda grupa miała do dyspozycji własną montażownię, a także możliwość konsultacji merytorycznej z prowadzącymi przez cały proces produkcji. Najlepsze dwa filmy zostały pokazane podczas gali zamknięcia tegorocznej edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Idea warsztatów „My Street Films” wywodzi się z powstałego w ostatnich latach projektu dokumentalnego portalu DAFilms.com. Pierwsza edycja skupiała się na ulicach Pragi. Jej historie i atmosfera zostały uchwycone w ponad 120 zgłoszonych filmach, które naniesiono na mapę tego miasta. Sukces pierwszej edycji spowodował rozszerzenie projektu poza granice Pragi i odkrywanie innych miast Czech, Polski, Słowacji i Węgier (Organizatorem polskiej edycji jest Krakowska Fundacja Filmowa).

 

WARSZTATY ARRI

Podczas tych intensywnych, jednodniowych warsztatów uczestnicy mieli możliwość poznania elementów warsztatu operatora, niezbędnych w trakcie pracy na planie filmu dokumentalnego. Zdjęcia realizowane były na profesjonalnej kamerze Arri Amira. Podczas realizacji Marcin Koszałka opowiadał m.in. o tym, w jaki sposób świadomie tworzyć głębię obrazu i kreować swojego bohatera, nie wykorzystując przy tym dużej ilości sprzętu oraz oświetlenia. Warsztaty ARRI zostały zorganizowane przez Magazyn „FilmPRO” i Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych PSC. Partnerami technologicznymi były firmy Arri i JBD.

 

WARSZTATY KINEDOK

KineDok to unikatowy międzynarodowy klub filmowy zainicjowany przez Instytut Filmu Dokumentalnego w Pradze, skupiający miłośników, jak i twórców kina dokumentalnego, którego głównymi celami są popularyzacja kina dokumentalnego oraz dotarcie z tym gatunkiem do jak największej liczby widzów w Europie. O zasadach funkcjonowania programu KineDok opowiedziały Patrycja Czarny  z Krakowskiej Fundacji Filmowej, będąca jednocześnie polską koordynatorką  projektu oraz Marta Pawlik – PR manager KineDok.

 

KONFERENCJA: FOCUS ON GERMANY. DOC.BRIDGE

Specjalnym gościem tegorocznej 57. edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego była kinematografia niemiecka. Program „Fokus na Niemcy” obejmował pokazy wyselekcjonowanych, najnowszych niemieckich dokumentów. Centralnym wydarzeniem branżowym sekcji była, odbywająca się na terenie Krakowskiego Parku Technologicznego, konferencja, której główną osią była prezentacja modelu funkcjonowania dokumentalnej kinematografii niemieckiej. Konferencja została podzielona na trzy panele tematyczne. W pierwszym panelu, dotyczącym finansowania i pozyskiwania funduszy na film dokumentalny w Polsce i Niemczech, udział wzięli: Oliver Rittweger (MDM – Mitteldeutsche Medienförderung), Zora Nessl (Gebrueder Beetz Filmproduktion), Robert Baliński (PISF) i Natalia Woda (Krakow Film Commision/Regionalny Fundusz Filmowy w Krakowie). Moderatorką panelu była Brigid O’Shea z DOK Leipzig. Kolejny panel poświęcony był możliwościom koprodukcji między Polską a Niemcami. Do rozmów zaproszeni zostali: Erik Winker (CORSO Film), Thomas Frickel (AG DOK), Timo Grosspietsch (NDR – Norddeutscher Rundfunk), Anna Wydra (Otter Films) i Simone Baumann (Saxonia Entertainment), będąca moderatorką dyskusji. Trzeci, ostatni panel dotyczył promocji i dystrybucji polskich i niemieckich filmów dokumentalnych na świecie. Panelistami byli: Ina Rossow (Deckert Distribution), Krzysztof Gierat (Krakowski Festiwal Filmowy), Katarzyna Wilk (KFF Sales&Promotion/Polish Docs), Simone Bauman (w tym panelu jako przedstawicielka German Films) oraz moderująca wydarzenie Grit Lemke.

Organizatorami konferencji były Krakowska Fundacja Filmowa i Krakowski Park Technologiczny

Partnerzy: Fundacja Współpracy Polsko – Niemieckiej, Goethe Institut, Konsulat Generalny Republiki Federalnej Niemiec w Krakowie, German Films, Dom Norymberski, DOK Leipizg, Krakowski Klaster Filmowy, Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego

Konferencja FOCUS ON GERMANY. DOC.BRIDGE zorganizowana została w ramach projektu „Kreatywna Małopolska” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 3 Oś Priorytetowa Przedsiębiorcza Małopolska, Działanie 3.3 Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki, Poddziałanie 3.3.1 Promocja gospodarcza Małopolski, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 

 

MASTERCLASS, PREZENTACJE, SEMINARIA, SPOTKANIA Z EKSPERTAMI

Podczas lekcji mistrzowskiej laureat Smoka Smoków – Daniel Szczechura opowiedział o swojej twórczości w kontekście przypadającego w tym roku jubileuszu 70-lecia polskiej animacji. Gościem Mistrza był Paweł Sitkiewicz, autor książki „Polska szkoła animacji”, w której opisuje okres wielkich sukcesów polskiego filmu animowanego w Europie i na świecie. Uczestnicy wykładu mogli obejrzeć film Daniel Szczechura. Notacje, w którym artysta opowiada o swoim pierwszym filmie amatorskim, szkolnej etiudzie Konflikty, pracy w Se-Ma-Forze oraz o roli muzyki w animacji. Spotkanie poprowadził Jerzy Armata.

Masterclass drugiego laureata tegorocznego Smoka Smoków – Witolda Giersza odbył się w wypełnionej po brzegi Sali Białej w Kinie pod Baranami. W czasie rozmowy z widzami na temat swojej techniki animacji oraz roli koloru i dźwięku w swoich filmach Witold Giersz zademonstrował, jak wygląda animacja farbami olejnymi. Nestor polskiej animacji wykonał pod kamerą cykl rysunków przedstawiających galop konia. Cały proces malowania szpachlą i farbami był widoczny na ekranie kinowym. Widzowie zobaczyli galop namalowanego konia już w ruchu. W trakcie malowania Witold Giersz nieustannie konwersował z publicznością.

 

SEMINARIUM DOCS ONLINE, poruszające tematykę dystrybucji filmów dokumentalnych w sieci, zostało podzielone na dwie części – międzynarodową i polską. W ramach części anglojęzycznej odbyła się prezentacja Improving the Distribution model: support for online distribution , przygotowana przez Mridu Chandra – przedstawicielkę Tribeca Film Institute. Zaraz po niej miejsce miał panel dyskusyjny, do którego zaproszeni zostali reprezentanci globalnych platform VOD czy lokalnych dystrybutorów, tacy, jak:  Vincent Lucassen (Under the Milky Way), Silvia Mueller (Pantaflix), Maxime Lacour (UniversCine). Polskim gościem panelu była Anna Kot ze Studia Munka, a całą dyskusję moderowała Diana Tabakov z DA Films. Część polską otworzyła prezentacja Onet.pl – O!Dokument, opracowana przez Joannę Tereszczuk z Onet.pl, której towarzyszyła Kinga Gałuszka z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jako ostatnie z wydarzeń zaplanowane zostało Seminarium Prawne, prowadzone, jak co roku, przez mec. Marcina Lassotę. Tegoroczne seminarium dotyczyło, w nawiązaniu do całości, prawnych aspektów VOD i udostępniania filmów w sieci.

Jednym z gości 57. Krakowskiego Festiwalu Filmowego była Lindsay Crouse – producentka koordynująca serię New York Times Op-Docs. Lindsay opowiedziała o reprezentowanej przez siebie instytucji dwukrotnie – podczas prezentacji w Krakowskim Parku Technologicznym oraz na spotkaniu z przedstawicielami branży filmowej w KFF Industry Meeting Point, w Centrum Festiwalowym. Spotkanie z Lindsay Crouse zostało zorganizowane we współpracy ze Studiem Munka.

 

W trakcie Festiwalu, od poniedziałku do piątku, w Centrum Festiwalowym odbywały się KFF Industry meetings –  indywidualne spotkania (w formule one-on-one) z obecnymi na Krakowskim Festiwalu Filmowym gośćmi z  branży filmowej  (dystrybutorami, agentami sprzedaży, kupującymi, programerami festiwalowymi, ekspertami, konsultantami).  Spotkania skierowane były do producentów, twórców filmowych i innych profesjonalistów zaangażowanych w promocję filmową i miały formę max. 10 minutowych konsultacji. Po trwających godzinę spotkaniach, uczestnicy przenosili się piętro wyżej, aby w mniej formalnej atmosferze, przy lampce wina, kontynuować dyskusje na KFF Industry Drink – zorganizowanych we współpracy z: LiM, Szkołą Wajdy, Studiem Munka, Pitch the Doc i FILM PRO.

 

Tegoroczne Industry Party odbyło się w klubie Mashroom, na terenie kompleksu Tytano (dawna fabryka tytoniu na Dolnych Młynów). Zgodnie z tradycją, rolę profesjonalnego DJa przejęli zaproszeni na tę okazję goście festiwalu – tym razem za konsoletą stanęli nasi przyjaciele ze Studia Munka – Michał Chudzikowski i Anna Kot jako HudyKot DJ Collective.

 

Kontakt: Katarzyna Wilk – Head of KFF Industry

[email protected]

 

Producent KFF Industry: Krakowska Fundacja Filmowa

Partnerzy: Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commision, Małopolski Ogród Sztuki, AMSO, Krakowski Park Technologiczny, Krakowski Klaster Filmowy, Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, FilmPRO, Lassota i Partnerzy, Soundmind

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym: Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Miasta Kraków, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Województwa Małopolskiego

Patronat medialny: FilmPRO, TELE PRO, Film &TV Kamera , Polish Docs, Polish Shorts, Polish Animations

Kategoria: News.

Aktualności

492 z 1097