KFF Industry: projekty wybrane do pitchingu Animated in Poland

Siedem polskich projektów animowanych zostanie zaprezentowanych podczas pitchingu Animated in Poland w ramach KFF Industry, sekcji branżowej towarzyszącej 63. Krakowskiemu Festiwalu Filmowemu.

Animated in Poland to sekcja programu KFF Industry skupiająca się na polskim filmie animowanym. Obejmuje ona panele dyskusyjne, prezentację projektów i studiów animacji oraz spotkania indywidualne w formule one-on-one.

Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznej edycji, zarówno dla twórców filmowych, jak i zaproszonych z całego świata ekspertów, będzie pitching – prezentacja polskich krótkometrażowych filmów animowanych w ostatniej fazie produkcji. Każdy z projektów przedstawiony zostanie przez reżysera i/lub producenta przed audytorium złożonym z międzynarodowych specjalistów z branży filmowej: dystrybutorów, agentów sprzedaży, programerów festiwalowych oraz reprezentantów instytucji filmowych. Dzięki temu animacje zyskają realną szansę na rozpoczęcie drogi festiwalowej na światowych festiwalach oraz wkroczenie na międzynarodowy rynek filmów animowanych. Na tegorocznym pitchingu Animated in Poland zaprezentowanych zostanie osiem projektów, zarówno filmów studenckich, jak i przygotowywanych w profesjonalnych studiach.

WYBRANE PROJEKTY:

  • Czerwona Konewka, reż. Anna Karwala, prod. Studio Filmów Animowanych – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Czy Ty mnie słyszysz?, reż. Anastazja Naumenko, prod. Animoon
  • Hair Story, reż. Dominika Wyrobek, prod. Fundacja Las Sztuki, Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich
  • Jest taki błękit, reż. Zofia Snarska, prod. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  • Joko, reż. Izabela Plucińska, prod. Animoon
  • Puste przestrzenie, reż. Marta Koch, prod. Animoon
  • Robaczywki, reż. Maja Markowska, prod. Furia Film

W tym roku przedstawiciele projektów będą mieli szansę porozmawiać w ramach indywidualnych spotkań m.in. z selekcjonerami festiwali, agentami sprzedaży, dystrybutorami czy redaktorami zamawiającymi ze stacji telewizyjnych.

Prezentacje poprzedzą konsultacje i warsztat technik pitchingowych, które poprowadzi Maarten van Gageldonk, dyrektor programowy Festiwalu Kaboom, największego festiwalu filmów animowanych w Holandii. Maarten prowadzi też zajęcia magisterskie z zakresu animacji w Master Institute of Visual Cultures (MIVC) w mieście Den Bosch. W ostatnich latach współredagował książkę Animation and Memory (2020), wydaną przez Palgrave Macmillan.

Pitching odbędzie się 30 maja w Krakowie.

Partnerami pitchingu Animated in Poland są Sound Mind, Centrum Technologii Audiowizualnych, Fixafilm oraz Crew United.
Podobnie jak w ubiegłych latach jeden z prezentowanych projektów otrzyma bon na 10-dniową postprodukcję dźwięku w prowadzonym przez Michała Fojcika studio Sound Mind. Po raz trzeci na Animated in Poland przyznana zostanie nagroda ufundowana przez Fixafilm w formie bonu na usługi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN. W gronie fundatorów nagród podobnie jak w ubiegłym roku jest też Crew United, które przyzna wyróżnienie w postaci abonamentu na dostęp do swojego serwisu internetowego. Do grona fundatorów nagród na Animated in Poland powróciło Centrum Technologii Audiowizualnych, które przyzna Wyróżnienie Specjalne CeTA o wartości 30.000 PLN w formie wkładu niepieniężnego (aportu rzeczowego) w produkcję filmu realizowanego przez wyróżnionego twórcę/producenta lub kolejnego projektu, m.in. poprzez użyczenie sprzętu i infrastruktury oraz wykonanie wybranych usług.

KFF Industry to program wydarzeń branżowych, przeznaczonych dla obecnych na Krakowskim Festiwalu Filmowym profesjonalistów filmowych.

Kategoria: News.

Aktualności

146 z 1103