3 czerwca startuje CEDOC MARKET – jedyny w Polsce międzynarodowy market koprodukcyjny dla producentów dokumentalnych, którzy poszukują partnerów polskich i zagranicznych. Wydarzenie jest organizowane w ramach DOC LAB POLAND przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego, we współpracy z KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Do udziału w markecie zakwalifikowało się 30 projektów – 12 polskich i 18 zagranicznych.
CEDOC MARKET (Central European Documentary Market, dawniej DOC LAB POLAND Co-Production Market) ma na celu umożliwienie producentom i reżyserom dokumentalnym nawiązania kontaktów z partnerami w innych krajach, z którymi lub dzięki którym będą mogli zrealizować swoje filmy. Market skupia się przede wszystkim na budowaniu kreatywnej współpracy między wschodnią a zachodnią, ale też północną i południową Europą. Wydarzenie odbędzie się po raz szósty, tym razem jednak zostało przeniesione do przestrzeni wirtualnej i potrwa dłużej, bo aż 3 dni: od 3 do 5 czerwca.
Pierwszego dnia marketu odbędą się spotkania one-on-one, drugiego prezentacja projektów biorących udział w programie DOC LAB POLAND Docs to Start, zaś trzeciego kontynuowane będą indywidualne spotkania z projektami marketowymi i dokumentami rozwijanymi na DOC LAB POLAND. W tym roku, wybrane projekty zostaną także zaproszone do wzięcia udziału w dodatkowych spotkaniach stolikowych („round tables”) poświęconym tematom takim jak #DZIECI, #KOBIETY, #BIOGRAFIE/ARCHIWA.
Do tegorocznej selekcji zgłosiło się prawie 70 kandytatów. Wśród zakwalifikowanych projektów znalazły się projekty m.in. z Polski, Holandii, Estonii, Włoch, Francji, Ukrainy czy Norwegii.
Wśród decision makerów, którzy spotkają się z przedstawicielami zakwalifikowanych projektów są m.in. Adriek van Nieuwenhuijzen (szefowa IDFA Forum), Tereza Šimíková (szefowa CPH:FORUM na festiwalu CPH:DOX), Yoko Imai (NHK), Erkko Lyytinen (YLE), Mehdi Bekkar z Al Jazeera Documentary Channel, Hanka Kastelicová – wiceprezes i producent wykonawczy filmów dokumentalnych dla HBO Europe; Joanna Szymańska, konsultant ds. projektów dokumentalnych HBO Polska, Lisa Kleiner Chanoff (Catapult Film), Jhava Chikli i Melanie Rozencwajg (Archive Valley) i Biljana Tutorov (Circle Doc Woman Accelerator).
LISTA PROJEKTÓW CEDOC MARKET 2020:
- AKS ZŁY – Born To Be Bad? (AKS ZŁY, co złego to nie my), reż. Tomasz Knittel, prod. Maciej Ostatek; Raban Foundation
- Alice By Miller, reż. Peter Moers, Edward Porembny, prod. Edward Porembny, Peter Moers; AMP Polska
- Atonal Glow (Atonaluri brzkinvaleba), reż. Alexander Koridze, prod. Alexander Koridze; Spark
- Boylesque, reż. Bogna Kowalczyk, prod. Tomasz Morawski, Katarzyna Kuczyńska; Haka Films
- Broken Heroes (Załamani Bohaterowie), reż. Oliwia Tonteri, prod. Pauliina Punkki; Ida Productions
- Converting Spaces, Converting Reveries (Verborgene Raeume), reż. Helin Celik, prod. Rebeca Sánchez López; Kepler Mission Films S.L.
- Cotton 100%, reż. Michael Borodin, prod. Julia Shaginurova; Einbahnstrasse Productions
- Elevation (Vysota), reż. Max Rudenko, prod. Max Rudenko, Melinda Boros; Paradox Film
- Expedition 49, reż. Alisa Kovalenko, prod. Stephane Siohan, Valery Kalmykov; East Roads Films
- Home Is Where The Films Are, reż. More Raça, prod. More Raça, Sunaj Raça; Arena
- Khamsin (Chamsin), reż. Zvika Gregory Portnoy, prod. Maria Krauss; Plesnar & Krauss Films
- King Matt The First. Documentary for Children (Król Maciuś I. Dokument dla dzieci), reż. Jaśmina Wójcik, prod. Marta Dużbabel; Pinot Films
- Lagoons. A Battle For Paradise, reż. Serhii Lysenko, prod. Anna Kapustina, Oleksandra Kravchenko; Albatros Communicos Ukraine
- Moved Land (Terramossa), reż. Monika Bulaj, prod. Erika Rossi, Lorenzo Cioffi; Ghirigori
- My Time Dances With Me (Jak tańczy mój czas), reż. Józef Romasz, prod. Janusz Skałkowski, Kamil Skałkowski; Kalejdoskop Film
- Nanga Dream, reż. Jarosław Wszędybył, prod. Karolina Śmigiel; Uni-Solo Studio
- No Place For You In Our Town (*Szczegóły projektu utajnione ze względów bezpieczeństwa bohaterów*)
- Petrozavodsk, Kirkenes (*Szczegóły projektu utajnione ze względów bezpieczeństwa bohaterów*)
- Polymers (Polümerid), reż. Denis Shabaev, prod. Max Tuula, Maria Gavrilova; Marx Film
- Riding With Ghosts (Wyścig z Duchami), dir. Piotr Małecki, Maciek Nabrdalik, prod. Piotr Małecki; Short Docs Media
- The Barrier, dir. Masha Novikova, Joakim Demmer, prod. Joakim Demmer; Joakim Demmer Filmproduktion
- The Forest. Simon (Puszcza. Simona), reż. Natalia Koryncka-Gruz, prod. Natalia Koryncka-Gruz; Eureka Studio Sp. z o.o.
- The Last Lesson, reż. Andrea Mura, Federico Savonitto, prod. Chiara Andrich; Ginko Film
- The Plague (Zaraza), reż.Monika Kotecka, prod. Paweł Kosuń; Centrala
- The Taste Of Celibacy (Jak chutná celibát), reż. Libuše Rudinská
- Two Sisters, reż. Lee Nechushtan, prod. Anath Kandell, Tanja Georgieva-Waldhauer, Stella Wejchert; Panas Boded Hafakot, Elemag Pictures GmbH
- White Queen (Biała Królowa), reż. Grzegorz Piekarski, prod. Anna Gawlita; Kijora Film.
- Who Owns The City (Komu patří město), reż. Petr Kacirek, prod. Jan Hubacek; Gnomon Production s.r.o.
- Writing On The Wall, reż. Aditi Sharma, prod. Soniya Kirpalani, Aditi Sharma; Sprocket Science Films
- Yyaa. Wojciech Bruszewski, reż. Elwira Kozłowska, prod. Marika Kuźmicz; Fundacja Arton
CEDOC MARKET jest organizowany przez DOC LAB POLAND we współpracy z KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Na wcześniejszych edycjach wydarzenia prezentowano takie produkcje jak m.in. „Wika!” Agnieszki Zwiefki, „Diagnoza” Ewy Podgórskiej, „Pollywood” Pawła Ferdka, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, „Zwyczajny kraj” Tomasza Wolskiego, „Opera o Polsce” Piotra Stasika i „Ostatnia wyprawa” Elizy Kubarskiej.