Rzeczywistość 2.0 na Krakowskim Festiwalu Filmowym

Prezentacja technologii wirtualnej rzeczywistości przez światowej sławy specjalistów od filmowych efektów specjalnych.

 

Jak co roku, ważną częścią Krakowskiego Festiwalu Filmowego jest bogaty program wydarzeń dla profesjonalnych filmowców, studentów i miłośników filmów od kuchni – KFF Industry Zone. Tym razem na zakończenie Festiwalu prawdziwa gratka dla fanów filmowych efektów specjalnych i nowoczesnych technologii interaktywnych w ramach corocznego cyklu KRK Interactive.

KRK Interactive to sekcja Krakowskiego Festiwalu Filmowego poświęcona opowiadaniu audiowizualnemu w dobie technologii cyfrowej. Celem wydarzania jest pokazanie szerokiego spektrum zjawisk w obszarze dokumentu interaktywnego. W ramach programu odbędzie się prezentacja dwóch projektów z aktywnym udziałem publiczności.

 

“Storm” to interaktywne doświadczenie VR (wirtualnej rzeczywistości), jeden z ostatnich projektów studia innowacji UNIT9. Reżyserem jest Anrick Bregman. Utrzymany w zimowej scenerii “Storm”, to projekt z pogranicza filmu i gry z rodzaju “adventure survival”, w której bohater-uczestnik jest w samym centrum potężnej burzy śnieżnej. Masz pięć minut na rozwiązanie serii zagadek i znalezienie schronienia. Z każdą mijającą sekundą jest zimniej i zimniej. Twoje ciało traci ciepło, twoje ruchy stają się coraz wolniejsze. Masz tylko jeden cel: przeżyć. Ogrzej się albo zgiń – proste? Niekoniecznie.

 

Niekwestionowaną gwiazdą drugiej części prezentacji będzie Carl Guyenette, filozofujący futurysta, naukowiec komputerowy, kreatywny technolog, który współpracował przy tworzeniu efektów wizualnych dla takich filmów jak “Mroczny rycerz powstaje”, “Dziedzictwo Bourne’a”, “Skyfall”, “Jeździec znikąd” czy “X-Men: Przyszłość, która nadejdzie”. Uczestnicy będą próbowali odpowiedzieć na pytanie, jaką rolę spełnia wirtualna rzeczywistość w ewolucji zbiorowej świadomości ludzkiej. Gwałtowny postęp technologii to “móc zrobić więcej za mniej, aż w końcu zrobić wszystko za pomocą niczego”. Czy rzeczywistość jest wczesnym stadium kreowania języka dla bezpośredniej neuronowej komunikacji mózg-mózg? Wydaje się, że możemy rozbudzić naszą empatię jeszcze mocniej, nawet bardziej niż przed zaistnieniem VR; a możliwe, że pójdziemy o krok dalej nawet wcześniej niż nam się wydaje.

 

4 czerwca, sobota w godz. 12.00-14.30
Małopolski Ogród Sztuki, MOS-2

Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.

Kategoria: News.

Aktualności

575 z 1098